===== NAV eSzámla ===== Számla típusok: * papír számla * eszámla (ahol a NAV adatszolgáltatás tartalmazza a hash-t) * XML számla (ahol maga az adatszolgáltatás a számla) * PKI eszámla (külső szolgáltató, 2021-től kezdve nem támogatjuk) Kibocsájtási lehetőségek: * létrehozáskor letölthető PDF * létrehozáskor email értesítő, benne csatolmányként a számla * létrehozáskor email értesítő, benne egy link, amivel le lehet tölteni eVIR-ből * létrehozáskor email értesítő a NAV-tól való letöltési lehetőségről (csak XML számla) * létrehozáskor nem adja oda a bizonylatot, de ettől még elkészül Nyomtatás/Megjelenítés: * papír számla esetén bármikor lehet új példányt generálni az adatok alapján. Sem az eredetin, sem a későbbi másolatokon nincs jelölve, hogy eredeti vagy másolat vagy bármilyen példány, ellenben rá van írva a "papír" megjelenési mód * eszámla esetén: * hitelesen nem lehet újragenerálni, csak ez eltárolt eredeti példányt lehet odaadni, nincs klasszikus másolati példány * a rendszerben levő adatokból lehet új példányt generálni, azonban ezen fel kell tüntetni, hogy NEM hiteles másolat * XML számla: nincs semmilyen megjelenítési formája, de azért az adatokból lehet számlának tűnő PDF-et nyomtatni, viszont rá kell írni, hogy NEM hiteles példány * Az eSzámla és XML számla nem hiteles újranyomtatása esetén ha megoldható, akkor mondjuk a NAV tranzakció azonosító vagy valami hasonló beazonosítást segítő adat rákerülhet akár vízjelként vagy megjegyzésként. Tárolás: * papír számlát nem kell tárolni. De ha a többi fajta számla kezelése miatt jobb lenne, akkor lehet. * eSzámlát tárolni kell. Lehetőleg olyan módon kell tárolni, ami elkülönül a storage-tól, hogy külön backupolható legyen * XML számla esetén tárolni kell az XML-t.